Khamis, 22 Mac 2012

Berkongsi Minat tentang Automobil



Tentang Minat!!!

Sebenarnya zaman-zaman kecil dulu, saya sangat-sangat-sangat meminati keteta Proton Satria,Fuhh memang hebat la. Sekali tu umi kte kereta Satria untuk orang Honeymoon. Kesahihan saya tidak tau, tapi berdasarkan pengamatan saya, kereta Satria kan ada 2 pintu depan aje, so memang xmustahil la dinamakan "Kereta Honeymoon",huhu

Nak dijadikan cerita, satu hari saya ada kenal dengan seorang mamat neh, memang leh tahan la jugak. Ada kereta Satria warna hijau, bernombor plate BEJ, yang belakang tuh tak ingat la plak (Ops, saya bukan jenis pempuan Gila Besi ye). Tapi disebabkan 'peel' mamat ni tak berapa ok, so umi saya ngan direct merejectnyer,huhuhu. Point utama yang saya nak katakan sebenarnya, kereta dia tuh hasil perkongsian dengan makwanya, tapi dengan sesuka hati aje duk angkut macam-macam pempuan dalam kete tuh (saya tidak termasuk k).

Khulasahnya, disebabkan 'peel'nya yang tidak ok plus dengan dia naik kereta kegemaran saya, sampai sekarang saya tak boleh tengok kereta itu. Untuk menta'kidkan, tak boleh tengok bukan sebab suka ye, tapi sebab tak suka sangat-sangat. Hancus lebur impian saya nak memiliki kereta Proton Satria satu hari nanti,sob ;'(





Akan tetapi, bila umur makin mening, bila da semakin meningkat dewasa ini, minat saya pun dah berubah sekali. Saya selalu mendengar abang long, adik-adik, abah dan ayah sdara selalu membincangkan rtentang keistimewaan HONDA yang tahan lasak berbanding kereta-kereta brand lain.

So,saya mula berpaling arah. Saya tinggalkan dunia Proton saya untuk dunia Honda. Chewah, bunyi cam hebat je kan ;-) Lebih-lebih lagi Honda Civic.

Seperti sedia maklum, Dezcription bagi HONDA ialah 'The Power of Dream'. Bunyi cam clas je kan, tp memamg clas pon. Percayalah ;-)



Contohnya Honda Civik EK Vtec, kereta ini da berusia 13 tahun. Tapi ayah sdara saya memakainya samoai kini tak pernah ada sebarang masalah pun. So satu ari nanti, saya teringin sangat2 dapat kereta Honda Civic, then renevote, menarik kan,huhu



HONDA (THE POWER OF DREAM)

Untuk keterangan lanjut tentang Honda Civic 2012 kegemaran terbaru saya neh, layarilah :

GANBATE SHU!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan